27 Ağustos 2013 Salı

1. Gün: P90X'e Başlamak

Bu blog aslında benim P90X egzersizlerine sıkı sıkı sarılmam için açtığım bir rahatlama alanı. Burada bu oldukça yoğun spor programının nasıl yapılacağını felan anlatmayacağım, tek isteğim her sabah canımı okuyan ve okuyacak bu program sürecinde yaşadıklarımı bir yere saklamak. Belki sizlere de faydalı olabilir.

Öncelikle ben P90X classic versiyonu ile başladım. Baktım insanlar aylar öncesinden planlar yapmış, müthiş diyet programları hazırlamış. Bense bir gün çok hareketsiz kalmaya başladığımı farkedip bana yakın güzel bir parkurda koşmaya başlayıp bunu çok sevince önceden haberdar olduğum P90X'e neden olmasın diyiverdim.

Barfiks, şınav aleti, mat ve bonus olarak bir halter aldım. Dumbell ve ağırlıklarım vardı zaten böylelikte tüm ekipman toparlandı. P90X'ten önce her akşam en az 1 saat jogging yaptım yani vücudum biraz hamlığını yenmişti ve başlayıverdim. Yani tavsiyem siz de çok fazla düşünmeyin, başlayın.

Beni en çok düşündüren seçeceğim seviye ve diyet olmuştu. Boyum 1.76 ve kilom 71 idi yani amacım kilo vermektense sağlıklı bir vücuda sahip olmaktı ve uzun zamandır istikrarlı spor yapmadığımdan en basit (lean), klasik ve extreme arasından klasiği seçtim ki acaba lean mi seçsem diyordum, doğru yapmışım.

P90X Ekipmaları - O kadar da fazla değil, değil mi?


İlk Gün

Okuduğum yazılarda "kustum, çok zor, öldüm" gibi yorumları okuduğumdan açıkçası çok korkuyordum ilk günden. Chest & Back ve Ab Ripper içeren yaklaşık 1,5 saatlik ölümcül bir programı içeriyor ve zaten P90X'i daha ilk günden insanların bırakmasının sebebi de bu ağır program.

P90X'e Chest & Back İle Merhaba Diyoruz

Chest & Back sadece şınav ve barfiksten oluşuyor diyebilirim. Yani eğer eğitimcilerimizin yaptığı kadar hareket yaparsanız muhtemelen 300 şınav ve 150 barfiks çekebilirsiniz program bittiğinde. Üstadımız Tony Horton'ın da dediği gibi "biz bu sayıları yapabiliyoruz ama siz yapamayacaksınız, üzülmeyin burada amaç bir rakam hedeflemek ve onu yapabilmek". Yani onlar 30 hedefleyip yaparken siz 10 hedefleyin ama yapın. Belki de barfiksim ilk güne gelmediği için belki de ilk günün heyecanı ile ben ne kustum ne de über bir yorulma yaşadım. Aksine çok eğlendim.

"Çekinmeyin videoyu durdurun, dinlenin, biz bir yere kaçmıyoruz" Horton'ın gaz veren ikinci uyarısı ve bunu sürekli söylüyor ve ekliyor "zira aşırı zorlamalar sakatlanmalara yol açabilir, iyi hissetmiyorsanız bekleyin". Evet "adamlar 30 yaparken ben nasıl 15'te kalabilirim!!" isyanı ile 16'yı yaparken sağ kolunuzda bir acı hissetmemeniz için kendinize göre programı hesaplayın zira bu iki günlük bir antreman değil aksine 90 günlük tüm vücudunuza saldıran bir acayip program bu sebeple sabırlı olun ve bir sonraki hafta çektiğiniz 10 şınavı 15 ile deneyin.

diaomond push up
Diamond ya da Heart Pushup ile Şınav hiç bu kadar zor olmamıştı..

Kendime dönecek olursam barfiksim olmadığı için yerde oturur şekilde yapılan hareketleri dumbell ile yaptım ki biliyorum çok daha hafif bir şekilde de olsa bu hareketleri atlamamış oldum, belki de perişan olmamamın en temel sebebi barfiks olmaması idi, zira hiçbir zaman barfikste başarılı olmamışımdır. Ama korkulmaması gerekiyor zira German Potato Soup olarak tanıdığımız kızımızın yaptığı şekilde bir ayak saldalyede olacak şekilde barfiks çekeceğiz muhtemelen ilk ay. Sonradan bir yaratığa dönüşebilirsek belki bu sayıyı artırırız ama odağı bozmayalımi, yapamadığımız hareketlere üzülmeyelim zamanla yapılacaktır.

Ab Ripper İle Karın Kaslarına Yoğunlaşıyoruz

Gelelim Ab Ripper'a.. En çok sevdiğim egzersiz her zaman mekik ve yer hareketleri olmuştur. Bu sebeple chest bitse de bir an önce başlasak dediğim ve kendime göre şov yapacağıma inandığım bu  egzersiz programı benim için tam bir hüsran oldu. Toplamda 16 dakika olmasına rağmen midenizin altından dizlerinize kadar her yeri aktif bir şekilde çalıştırdığı için 16 dakikanın sonunda ayağa kalkamayabilirsiniz, Chest programında kollarınız çok yorulduysa hem ayak hem kollar işlemez hale geldiğinden ciddi anlamda ayağa kalkamayabilirsiniz, o yüzden yine Horton'un dediği gibi "bu işte yeniyseniz -take your time- azıcık sabrediverin". Toplamda 11 hareket olan bu programda beni en çok dağıtan kasık tarafında oldu, bir sıra ciddi anlamda bir koltuğa yığılmak zorunda kaldım zira bu bölgeme yönelik hiç spor yapmadığımı farkettim.

AB Ripper'da tanıştığımız Adam.. İnsan Değilsin


Eğer kaliteli bir matınız yoksa muhakkak alın zira 16 dakika boyunca yerde olacaksınız ve poponuz alarm verecek. Oldukça kolay gözüken bu egzersizlerinden bir hareketi beceremediğimi de ilave etmeliyim, daha sonra denediğimde yaptığımı görünce yorgunluktan yapamadığımı anlamış oldum ama yine Horton'ın yorumuyla "bunun kolay olacağını kimse söylememişti". O yüzden susuyorum.

Sonuç olarak sabahları uyguladığım bu programın ilk günü tamamlandığında karın kaslarım, omuzlarım ve göğüs bölgem ciddi anlamda şişmişti ve o zaman anlamıştım programın bu bölgelere odaklanıp olabildiğince kası hareket ettirdiğini. Bu harika günden sonra ikinci günün sabahını iple çeker oldum. Umuyorum programı bozmayacağım ve her sabah 90 gün boyunca uygulayacak ve aynı gün içinde bu bloguma gelip yorumlarımı aktaracağım. Bugün ikinci günüm ve ikinci günle ilgili yorumumu da ayrı olarak gireceğim. Böylelikle blogda 90 gün dolduğunda umuyorum o zaman sizinle bir fotoğraf paylaşacağım.

Hoşçakalın.




4 yorum:

  1. Blog'unu sevdim,ben de 2. haftanın başındayım.Çektiğin acıların bire bir aynısını yaşadım.Ab ripper'da karın kaslarım değil kasıklarım acıdı (: . Gerçekten ölümcül bi program ancak 2. hafta yaptığım şınavlara +5 şınav eklediğimi gördüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) 10 Şınav ile başladım şimdi 30.

      Sil
    2. sabahları şart mı akşam olsa ?

      Sil
    3. İstediğin vakit yapabilirsin :) Önemli olan bırakmamak.

      Sil